ROZEZNANIE RYNKU
w związku z realizacją projektu
„USPRAWNIENIE DZIAŁAŃ STRAŻNICZYCH DOTYCZĄCYCH MONITOROWANIA PRAWA NA POZIOMIE KRAJOWYM W OPARCIU O INFORMACJE UDOSTĘPNIANE ONLINE PRZEZ ORGANY ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ”
Białystok, 17.02.2020 r.
Stowarzyszenie Europartner
Akademicki Klub Integracji Europejskiej
Warszawska 44/1 III piętro
15-077 Białystok
NIP: 9661737736
Regon: 052237368
KRS: 0000206867
ROZEZNANIE RYNKU
W związku z realizacją projektu „Usprawnienie działań strażniczych dotyczących monitorowania prawa na poziomie krajowym w oparciu o informacje udostępniane online przez organy administracji rządowej”
nr: POWR.02.16.00-00-0062/17 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Oś Priorytetowa II: Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji
Działanie 2.16 Usprawnienie procesu stanowienia prawa
Numer naboru POWR.02.16.00-IP.06-00-009/17
Miejsce publikacji ogłoszenia:
strona internetowa Zamawiającego: europartner-akie.pl
I. Zamawiający:
Stowarzyszenie Europartner
Akademicki Klub Integracji Europejskiej
Warszawska 44/1 (III piętro)
15-077 Białystok
tel/fax: 85 732 02 58
adres e-mail: kprm.finanse@gmail.com
NIP: 9661737736
Regon: 052237368
KRS: 0000206867
II. Tryb udzielenia zamówienia
Postepowanie jest prowadzone zgodnie z procedurą Rozeznania Rynku, określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 o znaku MIiR/2014-2020/12(4) z dnia 22 sierpnia 2019 r.
III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i realizacja niżej wymienionej usługi w ramach projektu „Usprawnienie działań strażniczych dotyczących monitorowania prawa na poziomie krajowym w oparciu o informacje udostępniane online przez organy administracji rządowej”:
INTERPRETACJA WYNIKÓW BADANIA I PRZYGOTOWANIE RAPORTU
Na przygotowanie raportu będzie składać się analiza wniosków, dokumentów i informacji zebranych podczas opisanych niżej badań oraz opracowanie dokumentu (raportu i strategicznych z punktu widzenia założeń projektu rekomendacji). Raport powinien składać się z szacunkowo 1500 stron. Minimalny zakres raportu dla danej instytucji będzie obejmował informacje:
– opis poszczególnych etapów i metod zastosowanych w celu identyfikacji błędów,
– implikacje oraz wskazówki dla użytkowników,
– określenie czasu w jakim badanie zostało przeprowadzone (data początkowa i data końcowa) oraz datę sporządzenia raportu,
– adres www badanego serwisu,
– listę osób biorących udział w audycie (eksperci, użytkownicy, redaktor raportu),
– listę elementów serwisu wytypowanych do badania;
– listę podstron wytypowanych do audytu.
Raport będzie stanowił podsumowanie dwóch części badań:
1) Analizy Eksperckiej prowadzonej przez Zespół Badawczy, który stworzył listę kontrolną obszarów, podlegających monitoringowi w danej instytucji. Na tej podstawie Zespół Badawczy dokonał monitoringu prawa na poziomie krajowym w oparciu o informacje udostępniane on-line przez organy administracji rządowej poprzez analizę ekspercką. W celu przeprowadzenia analizy eksperckiej, przeprowadzono następujące metody i zakres zbierania danych dostępnych on-line na temat Instytucji Badanej:
- a) Analiza dokumentacji i dokumentacji dotyczącej podejmowanych działań,
- b) Analiza sprawozdań z działalności,
- c) Analiza dostępnych raportów ngo w przedmiocie prowadzonych badań,
- d) Analiza raportów NIK,
- e) Analiza treści strony www,
- f) Analiza ekspercka m.in. w zakresie zgodności z W3C II, W3C CSS III WCAG 2.0 – metoda, analiza kontrastu
Łącznie badaniem objęto 350 instytucji.
W tej części raportu zostaną umieszczone informacje na temat:
– identyfikacji błędu;
– opis implikacji;
– sposobów rozwiązania problemu (opis rozwiązania wraz z propozycją zmiany kodu źródłowego).
2) Analizy użytkowników stron, do której zostały zaangażowane osoby niepełnosprawne. W zależności od rodzaju niepełnosprawności, osoby te zostały podzielone na podgrupy: osoby niewidome, posługujące się przynajmniej dwoma rodzajami programów czytających, osoby niedowidzące o różnym stopniu dysfunkcji wzroku, posługujące się programami powiększającymi, osoby głuche od urodzenia, osoby niepełnosprawne ruchowo. Badający oceniali podstawowe elementy występujące na stronach internetowych, m.in.: wypełnienie formularza kontaktowego lub rejestracyjnego, odnalezienie numeru kontaktowego telefonu, odczytanie dokumentów zamieszczonych na stronie, dostosowanie treści do osób głuchoniemych, odnalezienie informacji przy pomocy wyszukiwarki zaimplantowanej na badanej stronie www.
W tej części raportu zostaną umieszczone informacje na temat:
– przeprowadzonych przez użytkowników zadań testowych;
– ocena zadań w skali punktowej;
– opis napotkanych problemów lub elementów ułatwiających nawigację.
Materiały oraz zgromadzone w czasie projektu wyniki Analizy eksperckiej oraz Analizy użytkowników stron niezbędne do wykonania Zamówienia, zostaną udostępnione Wykonawcy wraz z zawarciem umowy o wykonanie dzieła.
Wymagania kwalifikacyjne wobec Wykonawcy
Wykonawca zamówienia powinien posiadać wykształcenie wyższe oraz wykazywać wiedzą ekspercką w przedmiocie zamówienia oraz spełniać wymagania formalne zgodne z metodologią – minimum 2 letnie doświadczenie w podobnych działaniach. Ponadto powinien posiadać umiejętność weryfikacji pozyskiwanych informacji, prowadzenia analiz i porównań oraz wnioskowania.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
CPV 72316000-3- Usługi analizy danych
- Termin wykonania zamówienia:
II-III.2020 r.
- Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków – określone dla każdego elementu zamówienia, przy czym wybrany Wykonawca musi spełniać minimum jeden z wymogów dla każdego elementu zamówienia.
5.1. Warunki udziału w postępowaniu.
O realizację zamówienia mogą ubiegać się osoby fizyczne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub osoby prawne, dysponujące personelem o niżej określonych kwalifikacjach:
- Powiązanie z Zamawiającym – warunek konieczny – brak powiązania z Zamawiającym. Wykonawca nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. W celu udokumentowania spełnienie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2
- Dostępność czasowa – Oferent, aby jego oferta była dopuszczona do oceny w postepowaniu o udzielenie zamówienia musi deklarować odpowiednią dostępność czasową do realizacji zamówienia oraz musi zadeklarować minimalne miesięczne zaangażowanie czasowe w realizację zamówienia, jak również gwarantować dostępność czasową do realizacji swoich usług w terminie objętym umową. Dostępność czasowa weryfikowana będzie na podstawie informacji deklarowanych w Załączniku nr 3. Miesięczna możliwość zaangażowania czasowego w realizację zamówienia w przypadku umowy realizowanej przez osobę fizyczną na podstawie umowy cywilno-prawnej, nie więcej niż 276 godzin/miesiąc. Ten warunek weryfikowany będzie na podstawie oświadczenia zawartego w załączniku nr 3.
- Wykształcenie wyższe. W przypadku osoby fizycznej deklarującej realizację zamówienia osobiście będzie to weryfikacja informacji przedstawionych w jej życiorysie, natomiast w przypadku oferentów będących przedsiębiorcami, weryfikowane będą życiorysy i kwalifikacje osób oddelegowanych z ramienia firmy do realizacji zamówienia. Posiadane wykształcenie weryfikowane będzie na podstawie załączonych dokumentów:
życiorys zawodowy
W przypadku realizacji zamówienia przez firmę, osoby wskazane w składanej ofercie obowiązane będą do realizacji zamówienia (istnieje możliwość zmiany osób realizujących zamówienie z ramienia przedsiębiorcy, jednakże wymagana będzie w tym wypadku zgoda Zamawiającego. Zamawiający zweryfikuje życiorys i kwalifikacje nowych osób przedstawianych przez przedsiębiorcę).
W przypadku, gdy ofertę składać będzie osoba fizyczna, jest ona zobowiązana do realizacji zamówienia osobiście.
- Wiedza i doświadczenie w realizacji zamówienia:
Wykształcenie wyższe oraz wiedza ekspercka w przedmiocie zamówienia. Spełnianie wymagań formalnych zgodnych z metodologią – minimum 2 letnie doświadczenie w podobnych działaniach. Ponadto posiadanie umiejętności weryfikacji pozyskiwanych informacji, prowadzenia analiz i porównań oraz wnioskowania.
Powyżej wymienione wymagania w stosunku do doświadczenia Oferenta weryfikowane będą na podstawie załączonych dokumentów: życiorys zawodowy, wskazane w życiorysie zawodowym doświadczenie powinno umożliwić zweryfikowanie stawianych minimalnych wymogów zawartych powyżej. Wskazane w nim informacje powinny być zgodne z danymi zawartymi w referencjach.
5.2. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania
W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków wykonawca musi złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
- a) formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do rozeznania rynku;
- b) oświadczenie dotyczące braku powiązań osobowych lub kapitałowych stanowiące załącznik nr 2 do rozeznania rynku;
- c) opis doświadczenia – weryfikujący minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe. W celu udokumentowania spełnienia niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 3, a także wskazać dorobek zawodowy lub/i listę poparte stosownymi dokumentami, przedstawić CV (ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych i własnoręcznym podpisem), udostępnić kopię dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplomy ukończenia studiów, dyplomy ze szkoleń, certyfikaty);
- d) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia. Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do rozeznania rynku;
- e) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do rozeznania rynku;
- f) w przypadku, gdy oferent jest przedsiębiorcą aktualny na dzień składania oferty wydruk z CEIDG lub KRS.
- Wykluczenia z możliwości realizacji zamówienia
- Niniejsze zamówienie nie może być udzielone osobom ani podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W przypadku złożenia oferty przez osobę/podmiot spełniający przesłanki określone w pkt a-d, zostanie on wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
- W razie wątpliwości co do informacji zawartych w ofercie, Zamawiający wystąpi z żądaniem ich wyjaśnienia. Udzielone wyjaśnienia nie mogą powodować zmiany złożonej oferty.
- Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu poprzez niezłożenie dokumentów potwierdzających ich spełnienie lub z przedłożonych dokumentów wynika fakt istnienia podstaw do wykluczenia z postępowania.
VII. Kryteria oceny ofert:
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami i ich znaczeniem oraz w następujący sposób będzie oceniać oferty w poszczególnych kryteriach:
Cena brutto – 100 %
Cena brutto (C) – 100% – oferta najkorzystniejsza cenowo (najtańsza) otrzyma 100 pkt. Ilość punktów dla każdej ocenianej oferty w kryterium zostanie wyliczona według wzoru.
C=(Cmin/Cbad )x 100 pkt.
Gdzie:
C – liczba punktów oferty badanej za kryterium „cena”
C min – najniższa cena brutto oferty za wykonanie przedmiotu zamówienia wśród wszystkich nadesłanych ofert nie podlegających odrzuceniu
C bad. – cena brutto oferty badanej za wykonanie przedmiotu zamówienia
W przypadku uzyskania przez dwóch oferentów takiej samej ilości punktów, wybrany zostanie oferent z większą liczbą godzin przeprowadzonych szkoleń, a jeśli nadal nie będzie możliwy wybór oferenta, zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia negocjacji z oferentami, zajmującymi najwyższe miejsce w liście rankingowej.
VIII. Opis sposobu przygotowania oferty:
9.1. Wymagania podstawowe:
- oferta powinna być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej (na komputerze lub odręcznie drukowanymi literami) w sposób czytelny i przejrzysty – według wzoru: FORMULARZ OFERTOWY (Załącznik nr 1);
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z opracowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postepowania;
- do oferty muszą być załączone wszystkie dokumenty wymagane odpowiednimi postanowieniami rozeznania rynku oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorami – załącznikami.
9.2. Cena:
- oferta powinna zawierać cenę przygotowanie pełnego raportu podaną w polskich złotych (PLN) w kwocie brutto, tzn. powinna zawierać podatek VAT;
9.3. Tryb udzielania wyjaśnień do oferty.
- każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści przedmiotowego rozeznania rynku.
- osobą uprawnioną do kontaktów w sprawie rozeznania rynku jest:
Paweł Backiel tel. 85 732 02 58 , email: kprm.finanse@gmail.com
9.4 Wykonawca może złożyć jedną ofertę (tylko z jedną ostateczną ceną); złożenie przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub wariantowe (w tym tzw. oferty wariantowej)- spowoduje odrzucenie ofert złożonych przez tego Wykonawcę.
9.5. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę (wskazane, by była również opieczętowana) lub przez osobę(y) uprawnioną(e) oraz oznaczona co do nazwy i adresu Wykonawcy np. przez opatrzenie oferty pieczęcią firmową. Przez osobę(y) uprawnioną(e) należy rozumieć odpowiednio:
- a) osobę(y), która(e) zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowym i oraz odpowiednimi przepisami jest uprawniona do reprezentowania Wykonawcy, w obrocie gospodarczym;
- b) pełnomocnika lub pełnomocników Wykonawcy, którym pełnomocnictwa udzieliła(y) osoba(y. Pełnomocnictwo (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) musi zostać załączona do oferty.
- c) pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) musi zostać załączona do oferty.
9.6. Do oferty muszą być załączone wszystkie dokumenty wymagane odpowiednimi postanowieniami rozeznania rynku oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorami: załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje i dane.
9.7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- a) Żądania szczegółowych informacji i wyjaśnień od oferentów na każdym etapie zamówienia,
- b) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. III czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- c) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
- d) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów,
- e) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia,
- f) Unieważnienia postepowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także do pozostawienia postepowania bez wyboru oferty,
- g) Odrzucenia oferty z rażąco niską ceną,
- h) Odrzucenia ofert, których wartość przekroczy kwotę możliwą do zakontraktowania określoną we wniosku o dofinansowanie projektu (kwota wartości zamówienia).
9.8. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
9.10. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
9.11. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty w konsorcjum.
- Termin i miejsce składania ofert:
Oferty należy składać za pośrednictwem: poczty, kuriera lub też dostarczona osobiście na adres: Stowarzyszenie Europartner AKIE, ul. Warszawska 44/1 (III piętro) 15-077 Białystok, w terminie od dnia 18.02.2020 r. do dnia 21.02.2020 r. do godz. 16:00. Oferty, które wpłyną po terminie wyznaczonym na składanie ofert nie będą rozpatrywane. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 85 732 02 58 od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-16:00.
Osobą uprawnioną do kontaktu jest:
Paweł Backiel – (85) 732-02-58, e-mail:kprm.finanse@gmail.com
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XII. Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający powiadomi niezwłocznie wszystkich Oferentów, których Oferty zostały złożone w terminie i nie zostały wykluczone z postępowania.
Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyli się od podpisania umowy, Zamawiający może wybrać kolejną ofertę spośród złożonych ofert.
XIII. Zmiany w umowie
- Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w rozeznania rynku oraz określił warunki takiej zmiany.
- Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach:
- a) zaistnienia omyłki pisarskiej,
- b) zmiany danych teleadresowych,
- c) zaistnienia siły wyższej (np. powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy,
- d) dopuszcza się możliwość zmiany terminu indywidualnego spotkania z psychologiem składającego się na przedmiot umowy z następujących przyczyn:
jeżeli w wyniku przeprowadzonej rekrutacji do udziału w projektu nie zostanie zakwalifikowana odpowiednia liczba uczestników spełniających kryteria stawiane na etapie procesu rekrutacji,
jeżeli ze względu na wypadek losowy nie będzie możliwe przeprowadzenie indywidualnego spotkania z psychologiem (w szczególności: choroba psychologa, siła wyższa),
jeżeli Zamawiający w dniu wykonania usługi nie będzie posiadał niezbędnych zezwoleń, umów, akredytacji.
- Strony umowy zobowiązują się do niezwłocznego wzajemnego informowania o każdej zmianie danych w dokumentach rejestracyjnych oraz innych danych wymienionych w umowie a mających wpływ na jej ważność.
- Wszelkie zmiany do umowy wymagają formy pisemnego aneksu, potwierdzonego podpisami przez obie strony.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku braku decyzji o dofinansowaniu lub wstrzymaniu dofinansowania projektu.
XIV. Pozostałe informacje
- W przypadku zaangażowania w realizację zadań w ramach innych projektów finansowanych z funduszy unijnych oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Zamawiającego i innych podmiotów, bądź zawarcia więcej niż jednej umowy cywilno-prawnej w ramach niniejszego projektu, Wykonawca musi posiadać możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań wykonywanych na rzecz Zamawiającego. Łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy unijnych oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Zamawiającego i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie. Limit zaangażowania zawodowego, o którym mowa dotyczy wszystkich form zaangażowania zawodowego, w szczególności:
- a) w przypadku stosunku pracy – uwzględnia liczbę dni roboczych w danym miesiącu wynikających ze stosunku pracy, przy czym do limitu wlicza się czas nieobecności pracownika związanej ze zwolnieniami lekarskimi i urlopem wypoczynkowym, a nie wlicza się czasu nieobecności pracownika związanej z urlopem bezpłatnym,
- b) w przypadku stosunku cywilnoprawnego, samozatrudnienia oraz innych form zaangażowania – uwzględnia czas faktycznie przepracowany, w tym czas zaangażowania w ramach własnej działalności gospodarczej poza projektami (o ile dotyczy) – w przypadku zatrudnienia w innych projektach finansowanych z funduszy unijnych wykonawca będzie składać godzinową ewidencję czasu pracy dotyczącą wszystkich projektów.
- Wykonanie zadań przez Wykonawcę jest potwierdzone protokołem sporządzonym przez tę osobę, wskazującym prawidłowe wykonanie zadań, liczbę oraz ewidencję godzin w danym miesiącu kalendarzowym poświęconych na wykonanie zadań w projekcie.
Wykaz załączników:
- Formularz ofertowy – Załącznik nr 1
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Załącznik nr 2
- Opis doświadczenia – Załącznik nr 3
- Wykaz osób – Załącznik nr 4
- Oświadczenie Wykonawcy – Załącznik nr 5.